Skip links

Principalele mituri despre închirierea apartamentelor în regim hotelier

Având în vedere că în ultima vreme aceasta activitate s-a dezvoltat intensiv pe piața imobiliară din România, vă propunem sa atingem unele dintre cele mai dezbătute subiecte pe marginea acestei teme.

In acest articol desfacem fiecare mit

1. Este nevoie de o licență turistică pentru a-ți închiria proprietatea în regim hotelier?

Pentru o unitatea turistică care oferă servicii diverse în acest sens , printre care și cazare, are nevoie într-adevăr de această licență, însă, prin serviciile noastre noi vă propunem, închirierea unui bun propriu și câștigurile realizate din acestea, sunt considerate venituri din cedarea folosinței bunurilor proprii. Acestea de asemenea se impozitează conform legislației în vigoare cu un procent de 10% anual.

2. Ai nevoie de acordul explicit al vecinilor sau asociației de locatari?

Deși respectăm pe fiecare proprietar cât și vecini acestuia, pentru închirierea proprietății dvs. nu este necesar ca ei să vă ofere un acord asupra acestei decizii, atât verbal cât și în scris. Desigur, pentru a evita orice situație neplăcuta noi vom avea grija să verificăm toți oaspeți care vor dori să închirieze proprietatea.

3. Uzura apartamentului este mai mare comparând cu închirierea unui apartament în regim tradițional pe termen lung.

Sunt doua aspecte principale care necesită atenție aici : primul este gradul de ocupare , care în închirierea pe termen scurt este mai mic comparativ cu închirierea permanentă , iar al doilea aspect se referă la întreținerea proprietății, noi fiind prezenți de mai multe ori lunar la locație, efectuând servicii de curățenie cât și mentenanță după caz. În situația în care apartamentul se închiriază pe o perioadă mai lungă de timp, după predarea acestuia, proprietarul rămâne cu prea puțin control asupra oricărui aspect legat de locuința sa.

4. Doar o proprietatea nou construită se pretează pentru această activitate?

Desigur ca o construcție noua oferă unele beneficii dar asta nu înseamna ca un apartament spațios, poziționat într-o locație bună nu poate beneficia de acest tip de închiriere. În cazul în care, apartamentul dvs. necesită o îmbunătățire, în echipa noastră sunt prezenți diverși colaboratori pe partea de design care vă pot realiza mai multe propuneri pentru a crea o locație unicată pentru potențiali oaspeți.

5. Este nevoie să deții mai multe proprietăți încât închirierea să devină profitabilă?

Noi oferim aceleași servicii pentru toți clienții noștri, indiferent dacă dețin o proprietate sau mai multe. Având în vedere modul nostru de operarea, mai exact, colectând un procent fix din veniturile obținute, multiplicarea numărului de unități, poate doar să crească încasările proprietarilor.

6. Aceasta activitate are caracter sezonier? Ce se întamplă în sezonul de iarna?

Într-adevăr, din estimările noastre recente, gradul de ocupare în perioada de iarna se reduce comparativ cu sezonul estival, însă, având în vedere că unitatea voastră de cazare va avea expunere la fel de deschisă ca orice alte unitate turistica din Oradea, vom face tot posibilul pentru optimizarea acesteia din punct de vedere tarifar cât și o abordare nouă, prin închirierea unei proprietăți pe termen mediu cu toate utilitățile incluse pentru chiriași. Prin aceste doua aspecte vom încerca să menținem venituri constante cât și un grad de ocupare uniform pe toată perioada anuală.